Reisverslag dag 7, dinsdag 28 mei 2013 - Reisverslag uit Heiloo, Nederland van LourdesgroepHeiloo - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 7, dinsdag 28 mei 2013 - Reisverslag uit Heiloo, Nederland van LourdesgroepHeiloo - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 7, dinsdag 28 mei 2013

Door: Margaret Kuijs

Blijf op de hoogte en volg LourdesgroepHeiloo

29 Mei 2013 | Nederland, Heiloo

Deze ochtend ging bij ons om 05.30 uur de wekker want om 06.30 uur moest de koffer op de gang staan. Jan met zijn team kwamen de koffers halen om ze naar beneden te brengen. Wij gingen lekker ontbijten. Om 08.00 uur kwam de bus om ons naar het station te brengen en wat een regen, regen, regen.

We zagen de trein niet, want die was verstopt achter de Belgische TGV.
Ons treinstel was de laatste dus waren wij goed nat toen wij bij de trein aankwamen. Om 09.30 uur op weg naar huis...
Koek en snoep ging weer door de coupé en al snel was er koffie en werden we getrakteerd omdat er iemand jarig was. Er werd gepraat en gelachen en soms was het stil in de trein; oogjes even dicht. Ondertussen schijnt de zon en genieten we van het mooie landschap. Om 12.00 uur de lunch heerlijk gegeten en een lekker flesje wijn erbij, heerlijk dat Franse leven. Om 13.00 uur een stilte-uurtje kon iedereen even de oogjes sluiten. Om 14.30 uur werden we gewekt voor gebed.

Hierna een woordspel gedaan met de hele coupé. Ik ben benieuwd wie de auto heeft gewonnen. Piet in ieder geval niet, die heeft alleen maar geprobeerd om af te kijken of om woorden op camera vast te leggen. Gezellig een glaasje wijn erbij.
Om 18.23 uur waren we in Valenciennes, einde van de treinreis, nu op naar de bus die al klaar stond voor het station. Wij erin, de koffers erin en nog maar 4 uurtjes bussen en dan waren we thuis.
De eerste die onderweg de bus uitging was Bas. Na het afscheid nemen weer op weg naar Voorhout. Daar ging een andere groep eruit. Afscheid van hun genomen en toen op weg naar Heiloo.

Maar niet alles kan meezitten op een reis. Wij moesten met z'n allen verplicht een half uur rusten op een parkeerterrein vanwege de rusttijd voor de chauffeur. Dus in plaats van 24.00 uur werd het 00.30 uur dat we in Heiloo aankwamen. Daar werden we opgewacht door onze familie of vrienden die ons naar huis brachten.

Einde van een mooie week Lourdes. Met een sleutel in mijn hand om de Poort van het Geloof open te houden ging ik naar huis.
Iedereen die mee was bedankt voor deze week, hij was weer zeer bijzonder!

• 29 Mei 2013 - 22:58

Ria Moes:

mooie verslagen gemaakt. fijn dat jullie hebben genoten van alles.

• 30 Mei 2013 - 16:53

Loes Van Noort:

Dit verslag is zo positief dat het lijkt of het een veel kortere terugreis was. Niet in uren maar in gezelligheid met elkaar!

• 31 Mei 2013 - 16:59

Truus Mol Molenaar:

Wat een gewldige reis en wat een mooi verslag Lei en ik zou volgend jaar graag mee gaan hoor