Reisverslag dag 4, zaterdag 25 mei 2013 - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van LourdesgroepHeiloo - WaarBenJij.nu Reisverslag dag 4, zaterdag 25 mei 2013 - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van LourdesgroepHeiloo - WaarBenJij.nu

Reisverslag dag 4, zaterdag 25 mei 2013

Door: Paula Vissers

Blijf op de hoogte en volg LourdesgroepHeiloo

27 Mei 2013 | Frankrijk, Lourdes

Dit is al weer de vierde dag van onze Lourdes bedevaart ,et als centraal thema: 'Waar gelooft u nou in?' Liesbeth vertelt ons waar zij in gelooft en waarom. Ze gelooft in de liefde; God is liefde. Zij symboliseert dit met een hartvormig fotolijstje met daarin een foto van haar vader. Deze heeft haar en het gezin waaruit ze komt altijd veel liefde gegeven. Hierdoor werd haar wereld mooi en liefdevol.

Na deze mooie opening en een prima ontbijt vertrekken we ongeveer 08.00 uur naar de Rozenkransbasiliek. Jammer genoeg regent het weer. In deze kerk is een gezamenlijke eucharistieviering van de VNB. Het is een prachtige kerk met z'n koepels en mozaieken.
Na deze viering gaan we gezamenlijk een kaars opsteken bij Maria, ieder met zijn eigen intenties, samen met onze gezamenlijke intenties en natuurlijk met die we van thuis hebben meegekregen. Hierna naar de koffie.

We hebben dan nog even wat tijd om onze eigen gang te gaan als we om 12.00 uur maar aanwezig zijn voor de lunch. Het eten is steeds weer prima. Na de lunch kan men naar de baden gaan, voor wie dat wil. Zoniet, dan kunnen we even wat anders doen en gaan daarna naa het Bernadettemuseum. Bas laat ons delen met zijn gedachte over "God en liefde". Loes doet uitleg over het museum. Hierna gaat de groep naar de Sacramentsprocessie, deze volgen ze vanuit de Pius X kerk. Ikzelf stond buiten bij de Rozenkransbasiliek in de regelmatige, vele regen. Alles ging gezoon door, ik stond helemaal vooraan en kon het prima volgen.
In Nederland werden deze dag 9 priesters gewijd. Hiervoor was extra aandacht. Ik hoopdat zij zich net zo verbonden voelen met ons, met de parochies waar ze komen als de verbondenheid en gelijkheid die ik nu in onze groep voel.

Na het eten heeft iedereen echte vrije tijd, er is geen programma. Met een groepje mensen gaan we naar de grot, we moeten wel creatief zijn om er te komen i.v.m. de lichtprocessie van de militairen. Het is een prachtige avond, de mooiste tot nu toe. We steken kaarsen op, kunnen van een afstand de processie zien en voelen ons verbonden met elkaar. Iedereen geniet!

Rond 22.00 uur zijn we weer in het hotel en hebben met de anderen nog een poos gezellig gezeten.
Tijdens de afgelopen dagen en ook vandaag weer, hebben verschillende mensen mij gevraagd of ik geniet. En dat doe ik! Ik geniet volop maar als ik mezelf dan afvraag waarvan ik geniet, moet ik zeggen dat dat niet speciaal Lourdes is, ondanks de bijzonderheid dit alles mee te maken.
Maar ik geniet van jullie, van de eenheid met elkaar, de liefde voor elkaar, de mooie woorden van wie dan ook, de uitleg van Bas die je steeds weer probeert vast te houden en mee te nemen en natuurlijk ook van alle mensen die in Lourdes zijn. Indrukwekkend!

Allemaal bedankt dat wij met jullie mee mochten!

  • 27 Mei 2013 - 18:56

    LourdesgroepHeiloo :

    Wij, hier in Lourdes (nog heel even hier...) zouden het leuk vinden om ook zo af en toe een reactie te lezen van jullie!

    Groetjes van ons

  • 27 Mei 2013 - 22:05

    Jan Scholten:

    Nu ik weer terug ben van mijn fietstocht naar Santiago de Compostella heb ik jullie verslag opgezocht. In mijn gedachten zie ik me bij jullie staan bij de grot. Die kaars, dat lichtje, en samen zijn. Geniet van elk moment dat jullie daar samen zijn en naar elkaar kunnen luisteren. Ik ben alleen gaan fietsen om ook te kunnen luisteren naar al die verhalen en al die mensen in Santiago maar ook in Lourdes hebben iets te vertellen. Als je dan thuis bent dan heb je ook wat te vertellen, al is het maar over die kaars. Ik wens jullie nog enkele mooie dagen in Lourdes en ik hoor graag de verhalen in Heiloo. Groetjes Jan Scholten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

LourdesgroepHeiloo

Stichting Lourdesgroep Heiloo gaat ieder jaar in mei op reis met een groep pelgrims naar het Franse bedevaartsoord, Lourdes. De Stichting maakt deel uit van de organisatie VNB, ofwel de Vereniging van Nederlandse Bedevaarten. Een vaste groep vrijwilligers (de stichting) probeert er ieder jaar weer voor te zorgen dat de, meestal ook zorgbehoevende, pelgrims een onvergetelijke reis beleven.

Actief sinds 03 April 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 6591

Voorgaande reizen:

22 Mei 2013 - 28 Mei 2013

Bedevaart naar Lourdes 22-28 mei 2013

Landen bezocht: